Ortograficzna wyprawa

  • Drukuj

Celem projektu eTwinning, do którego przystąpili uczniowie z klasy 3 C było podniesienie sprawności ortograficznej uczniów oraz wytworzenie motywacji do nauki ortografii, której z powodu różnych trudności, dzieci niechętnie się uczą. Aby to zmienić, wykorzystano naturalną potrzebę dziecka do fikcji, fantastyki oraz przeżywania przygód. Projekt przyjął formę grywalizacji z fabułą i zadaniami. Powstała mapa wyprawy. Uczniowie lokalizowali skrzynie dzięki rymowanym zagadkom dobrych wróżek. Złamanie zaszyfrowanego klucza otwierało przed dziećmi tajemne komnaty, w których ukryte były rozmaite zadania. Po wykonaniu zadań z każdego kuferka rozgrywała się bitwa z armią Zgrzyta Ortografa. Na mapie ukryto 8 kuferków ortograficznych. Projekt kończyła bitwa ostateczna w pokoju zadań. Po wygranej bitwie uczniowie otrzymali ordery Królowej Ortografii. Poniżej prezentacja podsumowująca działania w projekcie trzecioklasistów.
https://view.genial.ly/5dbd83d8206cb90fe7b39344/presentation-projekt-etwinning-klasa-3-c-sp-4-tbg