Information
Światowy Dzień Pluszowego Misia
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Z życia szkoły
- Opublikowano: wtorek, 26, listopad 2013 16:45
- Administrator
- Odsłony: 1792
Dziś, 25 listopada 2013 roku, obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia! Choć trudno w to uwierzyć, pierwszy miś maskotka powstał 111 lat temu i do dziś pozostaje jedną z najpopularniejszych dziecięcych zabawek na świecie.
Światowy Dzień Pluszowego Misia to święto stosunkowo nowe. Zostało ustanowione dopiero 25 listopada 2002 roku dokładnie w setną rocznicę powstania tej popularnej maskotki.
Z powstaniem pluszowego misia wiąże się cała legenda sięgająca 1902 roku. To właśnie wtedy prezydent Stanów Zjednoczonych - Theodore Roosevelt podczas polowania nie zgodził się na odstrzelenie małego niedźwiadka. Sprawę opisał dziennik "Washington Post" i powstała karykatura prezydenta, który broni misia. Popularność misia z rysunku postanowił wykorzystać właściciel sklepu z zabawkami na nowojorskim Brooklynie Morris Mitchom. Na cześć prezydenta - pluszaka nazwał "Teddy's Bear" (Teddy – od zdrobnienia imienia Theodore, bear – ang. niedźwiedź). Zgodę na wykorzystanie imienia wydał sam prezydent USA podsumowując to krótkim zdaniem: „Nie sądzę, żeby moje imię było wiele warte w tym niedźwiedzim interesie”.
Miś wciąż pozostaje najważniejszą zabawką dzieci i miejmy nadzieję, że już wkrótce nie będzie ani jednego dziecka na świecie, które nie miałoby swojego pluszowego przyjaciela oraz każdy będzie pamiętał, że 25 listopada jest wielkie święto naszych kochanych misiów.
W naszej szkole także obchodzone jest to święto. Uczniowie klas I - III na lekcje przynieśli swoje ulubione pluszaki, a na zajęciach z plastyki malowali misie i inne maskotki.
Pod napięciem
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Z życia szkoły
- Opublikowano: piątek, 22, listopad 2013 19:50
- Administrator
- Odsłony: 1634
W dniu 22 listopada nauczycielka j. polskiego pani Anna Zygiel wraz u uczniami kl.6 b przedstawiła krótki spektakl pt. "Pod Napięciem". Poruszano w nim problem występowania agresji wśród uczniów, wynikających z tego problemów.