Search

Information

PRAWA DZIECKA

Historia praw dziecka

Historia praw dziecka nie jest zbyt długa, bowiem dopiero na przełomie XVIII i XIX wieku w świadomości ludzi ukształtowało się przekonanie, że dziecko potrzebuje szczególnej opieki i ochrony. W okresie średniowiecza i kilku kolejnych epok twierdzono, że dziecko potrzebuje twardej dyscypliny i surowego traktowania aby wyrosło na wartościowego dorosłego człowieka.

dalejPRAWA DZIECKA

Godziny pracy w 2016/2017

Poniedziałek - 8.00-12.00

 

Wtorek - 8.00-12.00

 

Środa-8.00- 13.00

12.10 - zajęcia indywidualne

Czwartek - 8.00- 13.00

8.25 - zajęcia indywidualne

Piątek - 8.00-12.00

9.20- zajęcia indywidualne

 

 Pedagog szkolny zaprasza na swoją stronę - http://www.sp4-pedagog.strefa.pl/

 

 

 

Przemoc i procedury szkolne

Procedury opracowane przez pedagoga, obowiązujące w szkole,  znajdują się w zakładce  "Dokumenty szkolne". 

 Drogi uczniu - oto parę sposobów  na przemoc:

  •  Spróbuj ignorować to, co mówią sprawcy, udawaj, że cię to wcale nie obchodzi. Nie pokazuj, że jesteś smutny lub zły. Twoje zdenerwowanie sprawia im satysfakcję i  zachęca do dalszego atakowania.

    Czytaj więcej: Przemoc i procedury szkolne

Leksykon pojęć stosowanych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno- pedagogicznych

Analiza i synteza - ogół czynności dokonywania rozkładu całości na poszczególne elementy składowe oraz scalania tych elementów w całość. Czynności te dotyczą też procesów poznawczych, analizy i syntezy doznań zmysłowych: wzrokowych, słuchowych, czucia, dotyku i ruchu (kinestezji).

Analizatory –  są neurofizjologiczną podstawą odbioru i przetwarzania bodźców w spostrzeżenia. Każdy analizator zbudowany jest z :

Czytaj więcej: Leksykon pojęć stosowanych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno- pedagogicznych

Additional information